Freqüències recomanades de consum:

14:57:00

Seguint amb el post de les bases de l'alimentació saludable tenir present la freqüència de consum de cada grup d'aliment:

Freqüències recomanades de consum: 
Peixos i mariscs 3-4 raccions/setmana   
Carns magres 3-4 raccions/setmana
Ous 3-4 raccions/setmana
Equivalències d'una ració de proteic: 100-125 g carns magres i aus, 2 ous (100 -125 g) o 125-150 g peix.
Llegums 2-4 raccions/setmana
Una ració de llegums: 60 - 80 g en cru.
Fruits secs 3-7 raccions/setmana
Una ració de fruits secs: 30 g.
* Alternant aquests grups d'1-3 racions/dia
Làctics 2-3 racions/dia
Una ració de làctic: 200-250 mL de llet sencera, 200-250 mL de iogurt, 80-125 g de formatge fresc o 40-60 g de formatge semi o curat.
Oli d’oliva 5 racions/dia
Una ració d'oli: 10 g.
Verdures i hortalisses 2-3 racions/dia
Una ració de verdura i hortalisses: 1 plat de verdura cuita (150-200 g en cru), 1 plat d’amanida variada (150-200 g), 1 tomàquet gran (200 g), 2 pastanagues, 1 bol de gaspatxo (200 mL), 1 got de suc de verdura o hortalissa (ex. got de suc de tomàquet).
Fruites 3-4 racions/dia
Una ració de fruita: 1 peça de fruita gran (préssec, poma, taronja, pera), 2-3 peces mitjanes (kiwis, mandarines i albercocs), 1 tassa de fruita menuda (maduixes, cireres i gerds), 2 talls de meló o síndria ó 1 got de suc de fruita natural
Farinacis: segons despesa energètica
Aigua 4-6 racions/dia
Vi/cervesa, begudes fermentades. Consum opcional, moderat i responsable en adults.

Consells bàsics
• Fraccionament de la ingesta: mínim de 4 àpats/dia.
• Menjar a poc a poc i mastegant bé els aliments.
• Aconseguir i mantenir un pes estable.
• Tècniques culinàries senzilles: forn, vapor, bullit, planxa, papillote, …
• Aconseguir i mantenir una adequada hidratació (> 2-2.5 L/dia d’aigua).
• Moderar el consum d’aliments de tipus superflu.
• Moderar el consum de sodi fomentant l’ús d’espècies i condiments diversos.
• Moderar el consum de sucre.


You Might Also Like

0 comments

VISITAS

SEGUIDORES EN G+